Și cel ce ne întemeiază împreună cu voi în Cristos și ne-a uns este Dumnezeu; Care ne-a și sigilat și a dat arvuna Duhului în inimile noastre. – 2 Corinteni 1:21-22
Dar mai mult decât atât, Biserica nu spune un „Amin” izolat ca și cum ar fi departe de Domnul, ci își are viața atât de una cu El, în adevăr, încât este părtașă la caracterul Lui vrednic de încredere. Pavel accentuează aici patru lucruri pe care Dumnezeu le-a făcut pentru el și pentru cei din Corint, care îi izbăvesc de un fel de a fi oscilant și-i fac fermi și de neclătinat.
- Dumnezeu i-a întemeiat, asezându-i în Cristos și păstrându-i acolo. Ei sunt în Cristos și El este în ei, iar aceasta prin virtutea unui acțiuni ale lui Dumnezeu. În acest fel, Dumnezeu le dă tuturor credincioșilor o poziție neclintită în Cristos.
- Dumnezeu le-a dat ungerea, făcându-i părtași la însărcinarea divină și la împuternicirea dată Fiului Lui. Numele Cristos înseamnă „Cel Uns”. Dacă Biserica este în Cristos, înseamnă că este părtașă la ungerea Lui și că transmite această ungere fiecărui mădular. Aceasta nu dă loc niciunei nestatornicii omenești.
- Dumnezeu i-a pecetluit, prin virtutea ungerii. Ei sunt acum puși deoparte și poartă pecetea proprietății Lui. Fiind sub această pecete, sunt în siguranță pentru veșnicie și sunt meniți să fie păziți credincioși voii Lui cârmuitoare.
- Dumnezeu le-a dat Duhul, astfel încât El nu dă numai putere vieților lor, ci și domnește în inimile lor. Această experiență lăuntrică a Duhului este o garanție cu privire la tot ce sunt meniți să moștenească. Prezența Lui în inima înseamnă că întreaga viață este acum centrată pe Cristos.
Aceste patru puncte arată că dreptatea, curăția și caracterul vrednic de încredere ale apostolului nu depind de propria lui tărie de caracter ci de credincioșia lui Dumnezeu care l-a întemeiat în Cristos. Cei din Corint sunt exact în aceeași poziție, în care sunt și toți cei pe care harul lui Dumnezeu i-a așezat în Cristos. Cei care sunt astfel așezați, nu pot oscila între „Da” și „Nu” atunci când este vorba de voia lui Dumnezeu, ci pot răspunde întregii acestei voi numai cu „Da” și „Amin”.